Vakantie Nieuw Zeeland 2015

Stadstour Singapore en eerste dagen Auckland

Zo, daar gaan we dan. Voor het eerst vliegen en dan meteen 12.5 uur naar Singapore. Het was wel even spannend met opstijgen en landen, gelukkig weinig turbulentie gehad.

Toen ik savonds op Singapore aankwam voelde het alsof je een tropische tuin in kwam lopen. Warm en heel vochtig. Van het vliegtuig werden we via een bus met een guide naar het hotel gebracht. Savonds zijn we naar Chinatown geweest met de hele groep, rondgekeken en wat uitgerust met een drankje.

De volgende dag de city tour, Singapore is een stadstaat, het hele land is ongeveer 45 bij 25 kilometer en het is vernoemd naar een reiziger die een leeuw heeft gezien die niet schuw voor hem was en bevriend met hem is geworden. "singa" staat voor leeuw en "pora" betekend stad. Het nationale logo is dan ook een leeuwen kop met een vissenstaart, omdat Singapore aan het water ligt en ze groot zijn geworden met de visvangst.

Het eerste wat opvalt in Singapore is dat er heel veel bomen en bloemen langs de wegen en midden in de stad staan. Singapore wordt ook wel eens gezien als een stad in een park. Singapore heeft weinig files, dit komt omdat er een strikt aantal auto's mogen rijden, als iemand een auto wilt aanschaffen moeten ze bij de overheid dit aanvragen. Er zijn er dus maar een aantal verkrijgbaar, de hoogste bieder mag een auto aanschaffen, soms loopt dit op tot wel 50.000 singapoorse dollars

De eerste plek waar we naartoe zijn gebracht is een groot meer, regenwater wordt naar dit meer geleid en is wordt gebruikt als drinkwater. Op een van de foto's is te zien dat er een soort boot op drie gebouwen is geplaatst, ik weet niet precies wat hiervan de rede is maar het ziet er wel grappig uit.

Tweede stop was een Chinese tempel, maar deze was gesloten wegens voorbereidingen voor het Chinese nieuw jaar wat de volgende dag plaatsvond.

Derde stop was de botanische tuinen. Veel orchideeën en andere planten. Hierna werden we afgezet bij het vliegveld om naar Sydney te vliegen en door naar Auckland.

Aankomst dag in Auckland was wat moeilijk, moe, weinig gegeten, last van jetlag en dan komt dat punt dat je toch even alleen voor een lange tijd op vakantie gaat, waar je even doorheen moet komen. Vroeg naar bed en goed uitrusten.

Tweede dag in Auckland hebben we uitleg gehad over werk/simkaart/bankrekening daarna zijn we een beetje gaan rondlopen, geprobeerd om een strand te vinden. Gelukkig hebben we deze na twee uur lopen langs de haven toch gevonden, een mini strandje naast de bekende brug van Auckland. Op de terugweg zijn we een visrestaurantje in gelopen om te kijken wat ze allemaal op het menu hadden, werden we spontaan uitgenodigd door de eigenaar voor een "backpack" prijsje een 4 persoons fish & chips.

Dit it is zo'n beetje in het kort hoe de eerste dagen zijn verlopen. Maandag weer naar het IEP om de voucher in te leveren voor de bay of island tour en kijken wanneer ik deze kan doen. Hopelijk dinsdag al, dan kan ik zo snel mogelijk beginnen met de bustocht :)

Nina

Al veel avonturen beleefd, ben jaloers op je, 'broer'! Geniet ervan :) Groetjes Jeroen, Nina en pootje Sky.

jan de jonge

Was in Auckland in 2011. Auto gehuurd en het Noordereiland rondgereisd. Amazing! Geslapen bij particulieren meestal.

geniet Timo. Groet, jan uit Nieuwerkerk.

Timo

Particulieren zoals hostels of bed and breakfasts? Wel jammer dat je alleen het Noordereiland hebt gedaan, het zuidereiland blijkt mooier te zijn.

Jan

Timo, hostels en B&B's . Nee, wij hebben het Noordereiland en het Zuidereiland gedaan. Ja, dat is ook mooi. Mount Cook, the Milford Sound, Fox Glacier, Queenstown, schapen scheren, Banks Peninsula. Er was toen wij er waren een aardbeving rond Ch.church. We konden gelukkig terug vanaf airport Ch.church vliegen naar Singapore.

Timo

Dank je Jan! Ik vertrek morgen naar Bay of Islands.

Jan

Dat is daar heel mooi. Hebben daar dolfijnen gespot tijdens een vaartocht. Zwemmen tussen de dolfijn kan ook.

Jaco en Ingrid

Hoi Timo,
Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt.
We wensen je veel plezier !!

Nel

Hai, het is gelukt je weblog te openen. Leuk.
Veel plezier.

Jan uit Nieuwerkerk

Niet naar Cape Reinga ( North Cape)gereden? Prachtig , daar waar de Stille Zuidzee de Indische Oceaan ontmoet. En dan 90 miles beach , indrukwekkend.

Timo

Ja we zijn naar 90 mile beach gereden en naar cape reinga. Het was te mistig om de verschillende kleuren te zien, maar het was een mooi uitzicht.

Annemarie

He neefie! Wauw......wat een super foto's! Heel veel reisplezier en ik reis graag via de weblog met je mee. :)