Vakantie Nieuw Zeeland 2015

Een maand in Nieuw Zeeland

Hoi allemaal,

nu zit ik al bijna een maand in Nieuw Zeeland, dus het werd een keertje tijd dat ik wat van me liet horen. Ik heb weinig echt rustige dagen gehad, het meerendeel rondreizen en activiteiten doen. Nu ik in Hamilton zit bij Ingrid(vriendin van Nina en Jeroen) heb ik even een moment waar ik wat kan vertellen over de laatste maand. Ik ben veel nieuwe mensen tegengekomen en al veel meegemaakt.

ik begin er gelukkig zo langzaamaan een beetje aan te wennen, het backpack leventje, dat zich bezighoud met van hostel naar hostel reizen. Veel plannen van tevoren en dan toch op het laatste moment de plannen helemaal omgooien.

Nu ik al bijna klaar ben het hele Noordereiland, ik moet alleen nog naar hobbiton, taupo en wellington, kan ik wel zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb. Gelukkig heb ik nog geen heimwee al mis ik wel de voetbal en een lekker eigen bedje :). Ik heb vandaag in Hamilton stroopwafels gekocht! Eindelijk weer iets Hollands eten.

De hostels in Nieuw Zeeland verschillen heel erg in kwaliteit. In Paihia en Auckland zat ik bij Base Backpackers en die waren best wel treurig, en deze hostels zijn de grootste in Nieuw Zeeland. Goed zoeken dus naar goeie hostels.

Vandaag heeft Ingrid me een deel van Hamilton laten zien met de kayak, morgen gaan we naar de beroemde tuinen van Hamilton, hopen dat het weer een beetje goed blijft totdat we weer terug zijn. De orkaan komt hoogstwaarschijnlijk aan land aan de oostkust(waar ik vorige week was). Hij wordt waarschijnlijk ook een stuk zwakker, van een categorie 5 naar een 2.

Deze week nog naar Hobbiton, liefst savonds als ik vervoer kan regelen anders sochtends. Daarna naar rotorua en door met de busreis naar Taupo en Wellington.

Dit was even een korte stand van zaken hier aan de andere kant van onze aardbol, blijf vooral lekker de foto's bekijken die ik zo nu en dan op de pagina zet. Als iemand iets wilt vragen mag dat altijd!

Timo

Reacties

Reacties

Michiel

Heel veel plezier nog Timo! leuke foto's!

nina

Dat je er al een maand zit, de tijd gaat snel :)

Jan de Jonge

Rotorua heeft vulkanische meren, erg mooi, maar het stinkt naar rotte eieren daar en in de omgeving. Wij zijn nog in Napier geweest. Dat is de art deco stadje van NZ, mooi. Via de tourist information kan je ook goedkoop bij particulieren slapen en ontbijten , hebben wij meestal gedaan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active